Amivel hozzám fordulhatnak
Gyermekkori lelki tünetek, amelyek jelenlétekor érdemes felkeresni:
- Viselkedés- és magatartási nehézségek
- Gyermekkori félelmek, szorongások csecsemőkortól
- Visszahúzódás, Szorongás kisgyermekkorban
- Közösségbe való beilleszkedés zavara (óvoda, iskola)
- A hangulati élet zavarai (gyermekkori depresszió)
- Figyelemzavar
- Iskolai teljesítményzavarok
- Hiperaktivitás (túlmozgásosság)
- Testvérféltékenység (intenzív)
- Válás utáni krízisállapot, törekvés az új helyzetben új rend elérésére
- Szülő-gyermek konfliktus
- Serdülőkori identitásproblémák
FELNŐTTEK SZÁMÁRA:
- Szexualitással kapcsolatos problémák (serdülőkori, felnőttkori)
- Stresszkezelés (iskolai vagy munkahelyi stressz)
Komoly gondok, ezen tünetek esetében is megkereshetnek a szülők, bizonyos esetekben előfordul, hogy az esetet referálva továbbküldöm a klienst:
- Fejlődési zavar
- Beszédfejlődés zavara
- Étkezési zavar (anorexia, bulímia, obesitas)
- Funkcionális zavarok: fejfájás, szédülés, hasi panaszok, alvászavar
- Fóbia, Pánik
- Realitásvesztés
Általános témák, amikben konzultációval segíteni tudok:
Megelőzés
- Beszélgetés a Kötődésről általában (a gyermek természetes módon megjelenő igénye és szükséglete a kapcsolatra és a kötődésen alapuló nevelés)
- Tanulási problémák, tantárgyi nehézségek, részképességzavarok
- Félénkség, Szorongás (szociális visszahúzódás)
- Asszertivitás
- Pályaorientáció
- Stressz kezelés
- Szívesen vállalom a nyelvelsajátítás és minden más - zenei, matematikai - területen tehetséges gyermekek pszichés gondozását
Mi történik a lelki jólétet segítő intervención?
Telefonos vagy e-mailben történő jelentkezés alapján időpontot egyeztetünk, gyermek esetében első alkalommal a szülőket várom. Ezután pár alkalommal megismerkedem a gyermekkel, és pszichológiai állapotfelmérést végzek, hogy a probléma természetét meg tudjam fogalmazni a szülők számára. Ezen a felmérésen a gyermek egyedül van jelen általában.
(Szükség esetén természetesen a szülő is jelen lehet.) (Serdülők esetében első alkalommal a család döntése szerint a szülőket, a serdülőt vagy mindannyiukat várom, ahol megbeszéljük a fennálló problémát, illetve a gyermek fejlődésével kapcsolatos információkat mondják el. A 16. életév betöltése után a gyermekek kérésére az intervención elhangzottakkal kapcsolatban titoktartási kötelezettségem van.)
(Szükség esetén természetesen a szülő is jelen lehet.) (Serdülők esetében első alkalommal a család döntése szerint a szülőket, a serdülőt vagy mindannyiukat várom, ahol megbeszéljük a fennálló problémát, illetve a gyermek fejlődésével kapcsolatos információkat mondják el. A 16. életév betöltése után a gyermekek kérésére az intervención elhangzottakkal kapcsolatban titoktartási kötelezettségem van.)
Amennyiben a probléma megkívánja, lelki támogatást vagy lelki jólétet segítő intervenciót javaslok, amelynek kereteiről, céljáról, hosszáról és az együttműködés feltételeiről szóban megállapodunk.
Állapotfelmérés eszközei
Pszichológiai papír ceruza tesztek, megfigyelés, rajzok, játékok segítségével megismerem a gyermeket; a személyiségét, a képességeit, és hogy aktuálisan mi foglalkoztatja, a problémáját.
Ezután ezt összefoglaltan visszajelzem a szülőknek, és megbeszéljük, együtt személyre szabjuk a segítségnyújtás lehetőségeit, kereteit.
A foglalkozások életkori sajátosságok alapján történnek. Kisebb gyermekek nyelve főként a játék, nagyobb gyermekeknél már a beszélgetés is előtérbe kerül.